wtorek, 16 października 2012

Precz z plisami! :D


Nie wiem dlaczego, ale najlepiej pracuje mi się w nocy, w dzień nie chce mi się totalnie nic, tym bardziej jak widzę padający deszcz za oknem…. brrrrr… Tak wiec po przeleżeniu całego dnia na kanapie z komputerem na kolanach, o godzinie 22 stwierdziłam, że może bym coś poszyła… Wyciągnęłam maszynę i dobrałam się do mojego magicznego kuferka, który skrywa wszystkie czekające na swój czas materiały i ciuchy do przeróbki :) .
Znalazłam w nim spódnicę, chociaż „znalazłam” to może złe słowo, bo leżała na samym wierzchu z racji tego, że to był mój ostatni nabytek ;)
Kupiłam ją w secondhandzie, można by powiedzieć…. jak zwykle, pomijając garsonki od babci i bluzki z młodości mamy ;) . Gdy wzięłam ją do ręki wiedziałam jak ma wyglądać w niedalekiej przyszłości :) .







Aby zrobić z niej cokolwiek musiałam rozebrać ją na części pierwsze. Odcięłam pasek z guzikiem, suwak,  porozpurwałam plisy. Kto by pomyślał, że w jednej spódniczce można zmieścić tyyyyle materiału :) .  A zaznaczę, że materiał jest złożony na pół, czyli jego długość była ponad 2 razy większa niż długość paska :) .Odcięłam tyle materiału, aby było trochę więcej niż długość paska i obszyłam krawędzie, żeby się nie pruło.






Najpierw uszyłam prostokątną tubę, zostawiając miejsce na rozcięcie z tyłu ;) . Później nadawałam jej odpowiednią długość i kształt. Wszyłam suwak, który odprułam na początku i obrobiłam rozcięcie.  O godzinie 4 nad ranem wszyłam pasek :) . Kolejna ołówkowa spódnica gotowa :) Chyba się uzależniłam od tego kroju ;)
Uwielbiam szyć jak mi wszystko gładko idzie, gdyby było tak zawsze, pewnie ten blog zapełniałby się w tempie ekspresowym :) .









Pozdrawiam :)






4 komentarze:

  1. Tu czy tam i tak będę zaglądać :) Super wygląda ta spódniczka. Ta kratka idealnie pasuje do tego fasonu. Teraz będę większą uwagę zwracać na spódnice w krate w SH!

    OdpowiedzUsuń
  2. oooo widze, że się przeniosłaś :) spódniczka wyszła super :) ja nie mogę szyć w nocy, w nocy to ja śpię, a teraz powinnam się uczyć... już iddddęęę:C

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam krateczki spódniczka jest extra :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń